WWW.BAHARTOURS.IR

TOUR & TRAVEL

WWW.BAHARTOURS.IR

TOUR & TRAVEL

پارک خور دبی | مکانی مناسب برای گشت و گذار خانواده ها

پارک خور دبی

پارک خور دبی (به عربی: حَدیقَه اَلخَور) یکی از پارک‌های دبی ویکی از نقاط دیدنی امارات متحده عربی است. «پارک خور» در بخش بر دبی و در ساحل خور دبی قرار دارد. این پارک محل مناسبی برای بچه ها می باشد زیرا علاوه بر سرزمین عجایب که در مجاورت این پارک قرار گرفته است، شهر بچه ها ( Children’s City Dubai) نیز در داخل پارک می باشد.برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این پارک با ما باشید.

نمایی زیبا از پارک خور دبینمایی زیبا از پارک خور دبی;

 

امکانات  پارک خور دبی

در اینجا شما می‌توانید رفتن به یک ییلاق را تجربه کنید. چندین هکتار باغ، اسکله‌های ماهیگیری ، مسیرهای ویژه دو و پیاده‌روی، محل‌هایی برای طبخ بریانی (باربی کیو)، مناطق ویژه بازی بچه‌ها، رستوران‌ها و کیوسک‌ها فروش غذا و نوشیدنی از جمله امکانات این پارک می‌باشند.

نمایی زیبا ازپارک خور دبی;نمایی زیبا ازپارک خور دبی

یک آمفی تاتر بزرگ نیز وجود دارد که محل برگزاری کنسرت‌ها در زمان تعطیلات عمومی و موقعیت‌های خاص می‌باشد. در طول ۲٫۳ کیلومتری پارک در امتداد خور، یک ماشین کابلی، به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا سوار بر آن (در ارتفاع ۳۰ متری از سطح زمین) به تماشای پارک و خور دبی بپردازند.

نمایی زیبا از پارک خور دبی 

نمایی زیبا از پارک خور دبی

 

در نزدیکی ورودی شماره یک پارک نیز یک شهرکودک و یک موزه برای کودکان قرار دارد. در ورودی شماره ۲ نیز بازدیدکنندگان می‌توانید یک موتورسیکلت چهارچرخ به مبلغ ۲۰ درهم برای یک ساعت گردش در پارک اجاره کنند. در اینجا دوچرخه سواری ممنوع می‌باشد ولی اسکیت سواری مجاز است.

بخشهای مختلف پارک خور دبی

شهر بچه ها دبی

شهر بچه ها که در ورودی شماره ۱ پارک قرار گرفته است مکانی مناسب برای کودکان و خانواده ها میباشد.در این شهر آنان می توانند به تجسس، اکتشاف، بازی، کشف و آموزش درباره دنیایی که در آن زندگی می کنند بپردازند. شهر بچه ها به منظور تعامل با خانواده ها و گروه های مدرسه ای طراحی شده است تا به فرآیند یادگیری کودکانتان عزیزتان کمک کند.

شهر کودکان پارک خور دبی; 

شهر کودکان پارک خور دبی

این مکان شامل نمایشگاه های مختلف و برنامه هایی نظیر گالری علوم زمین، یک مرکز طبیعی، مرکز اکتشافات فضایی، نمایشگاه بدن انسان، کارگاه های آموزشی کامپیوتر و ارتباطات، یک افلاک نما و محوطه ای مخصوص کودکان نوپا می باشد.

نمایش دلفین ها دبی (Dolphins Show Dubai) :

از دیگر تفریحات جالب این پارک می توان به نمایش دلفین ها نیز اشاره کرد. در این مکان دلفین ها و شیر های آبی نمایش های متفاوتی را انجام می دهند که دیدن آن برای تمام سنین جالب خواهد بود.در این نمایش شما می توانید از نزدیک به تماشای حرکات زیبای دلفین ها در کنار شیر های دریایی بازیگوش بنشینید.

دلفین های پارک خور دبی; 

دلفین های پارک خور دبی

 

این تعامل ، و به نمایش گذاشتن مهارت های حیرت آور این حیوانات شگفت انگیز لحظه زیبایی را برای شما و همراهانتان به وجود می آورد. این نمایش ها شامل بخش های رقص و خواندن دلفین ها، شعبده بازی، بازی با توپ، پرش از حلقه و حتی نقاشی دلفین ها می باشند.

نمایش پرندگان دبی (Birds Show) :

نمایش پرندگان از دیگر برنامه های جالب پارک می باشد. در این نمایش شما با ۲۰ گونه مختلف پرندگان و طوطی ها آشنا می شوید که برای شما نمایش های جالبی را اجرا می کنند.

ماشین کابلی دبی (Cable Car Dubai ) : ماشین کابلی ۲٫۳ کیلومتر از پارک را در ارتفاع ۳۰ متر از سطح زمین و کمتر از ۳۰ دقیقه طی می کند. شما می توانید در تور دبی در هر جهت و از بالا به دیدن این پارک زیبا بپردازید.

زمان بازدید پارک خور دبی

ساعت کار پارک به این گونه است که از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۸:۰۰ صبح تا ۱۱:۰۰ شب و در روز های پنجشنبه، جمعه و روز های تعطیل عمومی از ساعت۸:۰۰ صبح تا ۱۲:۰۰ نیمه شب می باشد.

 

ساعت شروع به کار مجموعه نمایش دلفین ها از ساعت ۱۱:۰۰ صبح تا ۳:۰۰ بعد از ظهر می باشد. قابل توجه است که این نمایش همه روزه به جز یکشنبه ها انجام می شود و مدت زمان آن حدود ۴۵ دقیقه است.

نمایی زیبا از پارک خور دبی;نمایی زیبا از پارک خور دبی;

 

ساعات نمایش پرندگان ۱۲:۱۵، ۱۶:۱۵ و ۱۹:۱۵ می باشد. که این نمایش همه روزه به جز یکشنبه ها انجام می شود.
زمان کاری ماشین کابلی در تابستان ها از ساعت ۵:۰۰ بعد از ظهر تا ۹:۰۰ شب و در زمستان ها از ساعت ۸:۰۰ صبح تا ۱۱:۰۰ شب است. همچنین قابل توجه است که روز های چهارشنبه ماشین کابلی فقط مخصوص خانم ها می باشد.

قیمت ورودی بخشهای مختلف پارک خور دبی

بلیط شهر بچه ها :قیمت بلیط شهر بچه ها برای نوجوانان ۱۵ درهم و برای کودکان ۱۰ درهم می باشد این مبلغ جدا از ۵ درهم ورودی پارک است.

بلیط نمایش پرندگان :قیمت بلیط نمایش پرندگان برای بزرگسالان ۵۰ درهم و برای کودکان (بین ۲ تا ۱۱ سال) ۳۰ درهم می باشد.

تله کابین پارک خور دبی; 

تله کابین پارک خور دبی

 

بلیط نمایش دلفین ها :بلیط نمایش دلفین ها به دو صورت معمولی و VIP است. بلیط معمولی برای بزرگسالان نفری ۱۰۰ درهم و برای کودکان (بین ۲ تا ۱۱ سال) نفری ۵۰ درهم می باشد. همچنین بلیط VIP آن برای بزرگسالان نفری ۱۲۰ دهم و برای کودکان (بین ۲ تا ۱۱ سال) نفری ۸۰ درهم است.

بلیط ماشین کابلی :قیمت بلیط ماشین کابلی برای بزرگسالان ۲۵ درهم و برای کودکان (بین ۲ تا ۱۱ سال) ۱۰ درهم می باشد. بلیط این مجموعه فقط در باجه قابل تهیه می باشد و به صورت آنلاین به فروش نمی رسد.

منبع : Wikipedia

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.