WWW.BAHARTOURS.IR

TOUR & TRAVEL

WWW.BAHARTOURS.IR

TOUR & TRAVEL

مجتمع خلیج فارس شیراز | مجتمع تفریحی، توریستی و اقامتی

مجتمع خلیج فارس شیراز

مجتمع خلیج فارس شیراز شامل مجتمع تفریحی، توریستی و اقامتی با ۵۰۰ هزار مترمربع زیربنا به‌عنوان بزرگترین مجتمع در ایران که در محور شمالی شیراز به سپیدان و در ابتدای ورودی شهر جدید صدرا واقع شده‌است. فاز اول این مجتمع (هایپراستار) در فروردین ۱۳۹۱ افتتاح شد.

معماری مجتمع خلیج فارس شیراز

مجموعه خلیج فارس با در نظر گرفتن کمبودها و پتانسیل های شهر، سعی دارد تا با نگاهیبه آینده خط مشی مشخصی را جهت نیل به اهداف زیر ترسیم نماید :


تصویری از ساختمان مجنمع تجاری تفریحی خلیج فارس 

تصویری از ساختمان مجنمع تجاری تفریحی خلیج فارس

  • ایجاد تفریگاه سالم جهت شهروندان
  • ارتقاء فرهنگی و افزایش رشد اجتماعی شهر
  • ایجاد جاذبه افزون تر سیاحتی و توریستی شهر شیراز در راستای توسعه اقتصادی و اجتماعیشهر و هم پایه با استاندارهای بین المللی
  • اشتغال زایی و ایجاد فرصت شغلی جدید
  • افزایش نشاط و پویایی اجتماعی
  • کاهش سفرهای شهری شهروندان و بار ترافیکی
  • تجارت، سرگرمی های مناسب و سالم و خرید مناسب و یکجا برای مراجعان

در حال حاضر بزرگترین شعبه هایپر استار در ایران در مجتمع خلیج فارس قرار دارد و به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری شیراز بحساب می آید. مجتمع خلیج فارس از طرف رده بندی سایت امپوریس، به عنوان نه مین مرکز تجاری-تفریحی و توریستی بزرگ در جهان شناخته شد.

مشخصات مجتمع خلیج فارس شیراز

این مجموعه شامل : بیش از ۲۵۰۰ واحد تجاری با امکانات رفاهی کامل نظیر نمازخانه ، اورژانس ، رستوران ، کافی شاپ و... ،مساحت زیربنای مجموعه تجاری حدود ۴۵۰۰۰۰ مترمربع ،هاپرمارکت به مساحت ۱۲۰۰۰ متر مربع با دسترسی رامپ و پله برقی ،شهربازی به مساحت ۲۸۸۰۰ متر مربع شامل سالن بولینگ ، بیلیارد و مدرنترین وسایل بازی و سرگرمی ، سینما شامل ۶ سالن ۱۵۰ نفره مدرن ، پارکینگ سرپوشیده با گنجایش ۵۵۰۰ و...


شهر بازی مجتمع خلیج فارس شیرازشهر بازی مجتمع خلیج فارس شیراز

بخشهای مختلف مجتمع خلیج فارس شیراز

۱_مغازه ها

مجموعه تجاری خلیج فارس دارای حدود ۲۵۰۰ واحد مغازه با متراژ حدودی از ۲۳متر مربع تا ۴۰ متر مربع می باشد. شما متوانید با انتخاب تور شیراز شرایط بازدید از این مکان را برای خود فراهم کنید.

تصویری از مغازه های مجتمع تجاری تفریحی خلیج فارس 

تصویری از مغازه های مجتمع تجاری تفریحی خلیج فارس

۲_پارکینگ

مجتمع تجاری دارای حدود ۵۵۰۰ واحد پارکینگ مسقف در ۴ سطح زیر زمین می باشد . سیستم ورودی و خروجی پارکینگ ها به گونه ای طراحی گردیده است که امکان ورود و خروج هر بلوک بصورت مستقل وجود دارد . جهت جلوگیری از تداخل ورود و خروج اتومبیلها ، سیستم کنترل هوشمند در کنار سایر تمهیدات همانند راهنمای شخصی ، در نظر گرفته شده است .

تصویری از پارکینگ مجتمع تجاری تفریحی شیراز 

تصویری از پارکینگ مجتمع تجاری تفریحی شیراز

۳_ویدها

جهت ایجاد گشایش فضایی و امکان ایجاد ارتباط بین طبقات ، Voidهایی به دو شکل دایره ای و خطی ، طبقات ۴ گانه تجاری را به یکدیگر پیوند می دهند. جهت امکان ورود نور از بام به درون این Voidها ، پوشش هایی از جنس SXY Light و سازه های چادری به شکل ترکیبی ، بر فراز این Voidها در نظر گرفته شده است ..

تصویری از داخل مجتمع تجاری تفریحی خلیج فارس شیراز 

تصویری از داخل مجتمع تجاری تفریحی خلیج فارس شیراز

۴_سینما

جهت پاسخگویی به نیاز فرهنگی و توجه به بعد تفریحی از یک سو و کمبود سطح سرانه موجود در شهر و بویژه منطقه ۶ سالن سینمای ۱۸۰ نفره با فضای مشترک . کافی شاپ به مساحت حدود ۶۷۰۰ متر مربع پیش بینی شده است که طراحی آن بر اساس آخرین متدهای پخش صوت (دالبی دیجیتال ) بر روی پرده استاندارد انجام گردیده است. علاوه بر سینمای فوق یک سالن سینمای چهار بعدی پیشرفته در مجموعه تعبیه گردیده است که جذابیت خاصی جهت استفاده کنندگان خواهد داشت.

تصویری از پردیس سینما در مجتمع تجاری تفریحی خلیج فارس 

تصویری از پردیس سینما در مجتمع تجاری تفریحی خلیج فارس

۵_آمفی تئاتر

آمفی تئاتر مجموعه در درون هتل در نظر گرفته شده و بر اساس آخرین استانداردهای مهندسی آگوستیک و همچنین طراحی داخلی مدرن و در حد استاندارد و لوکس جهت استفاده ۵۵۰ نفر طراحی گردیده است.

۶_سالن های بولینگ و بیلیارد

در بلوک هفتم مجتمع تجاری ، امکانات تفریحی ورزشی به شکل سالنهای بولینگ در ۲۲ خط و بیلیارد با گنجایش ۱۱ میز بیلیارد و اسنوکر در فضایی به مساحت ۲۸۰۰ متر مربع در نظر گرفته شده است .

 

تصویری از سالن بولیینگ مجتمع تجاری تفریحی خلیج فارس

۷_رستوران ها و کافی شاپ ها

در بلوک هفتم مجموعه تجاری در حدود ۵۳۰۰ متر مربع جهت کاربریهایی رستوران و Fast foods در نظر گرفته شده است . این مجموعه دارای ۳ عدد رستوران و ۲۰ عدد Fast Foods می باشد که با طبخ غذاهای متنوع از ملل مختلف ، مبادرت می ورزند .

تصویری از کافی شاپ مجتمع تجاری تفریحی خلیج فارستصویری از کافی شاپ مجتمع تجاری تفریحی خلیج فارس

۸_شهربازی مجتمع خلیج فارس شیراز

شهربازی مسقف این مجموعه به نام ایران‌لند در خرداد ماه ۱۳۹۲ افتتاح شد که مورد استقبال مسافرین ، شهروندان و گردشگران تور شیرازی قرار گرفت. همچنین این شهربازی مسقف به عنوان بزرگترین و مدرنترین شهربازی روبسته ایران انتخاب شده است. شهربازی روباز آن نیز در مرحله خاکبرداری قرار دارد.

شهربازی روباز مجموعه بین خود مجتمع و هتل قرار گرفته که امکانات و وسایل تفریحی و شهربازی بسیار مدرنتری برای آن پیش بینی شده است. همچنین دریاچه‌ای به شکل خود خلیج فارس نیز در کناره هتل و شهربازی، ساخته خواهد شد.

آشنایی با تاسیسات مجتمع خلیج فارس شیراز

پروژه خلیج فارس بدلیل گستردگی و و سعت قابل ملاحظه آن دارای دو پست برق که جمعا ظرفیت حدود ۱۴ مگاوات را دارند میباشد که بخشی از این مصرف مربوط به واحدهای تجاری، هایپر مارکت، شهربازی، سینما و ... میباشد

بخش دیگر مربوط به مصارف مشاعات کل پروژه شامل : موتورخانه ها، هواسازها، پله برقی ها، اگزاست فن ها و روشنایی میباشد. مصارف مهم و اساسی پروژه از جمله پمپهای آتش نشانی، پله برقی ها و بخشی از روشنایی کل پروژه تحت پوشش برق اضطراری نیز قرار دارند که توسط دیزل زنراتورهای مناسب که در مجاورت موتورخانه ها نصب میگردند، تامین میگردد.

کلیه سیستم های جریان ضعیف شامل : سیستم دوربین مداربسته، سیستم صوتی اعلام حریق، آنتن مرکزی و تلفن مرکزی (در فضاهایی که نیاز داشته باشد) در پروژه طراحی شده و اجراء خواهند گردید.

موقعیت جغرافیایی مجتمع خلیج فارس شیراز

مجتمع خلیج فارس باحدود ۵۰۰,۰۰۰ متر مربع زیربنا در موقعیت حاشیه ای نسبت به شهر شیراز و در جوار شهرک های اقماری همچون شهر صدرا ، گلستان ، شهید بهشتی ، حافظ ، گویم ، دوکوهک و بزین قرار میگیرد که امکان هرگونه برنامه ریزی ترافیکی و شهری را با توجه به زمینهای اطراف دارا می باشد.

آدرس: محور شمالی شیراز به سپیدان و در ابتدای ورودی شهر جدید صدرا

منبع

Wikipedia

Itiss

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.