WWW.BAHARTOURS.IR

TOUR & TRAVEL

WWW.BAHARTOURS.IR

TOUR & TRAVEL

پارک زعبیل دبی | اولین پارک فناوری خاورمیانه

معرفی پارک زعبیل دبی

پارک زعبیل در کشور امارات متحده عربی که اولین پارک فناوری خاورمیانه نیز بحساب می آید یک پارک شهری و عمومی است که در منطقه زعبیل دبی واقع شده است.پارک زعبیل دبی در میان نواحی بر دبی ، کرامه و سطوه قرار دارد و از سه منطقه ارتباطات ، انرژی جایگزین و فناوری تشکیل شده است .

تصویری زیبا از حلال ماه در پارک زعبیل دبیتصویری زیبا از حلال ماه در پارک زعبیل دبی

عصرها پارک مملو از گردشگرانی تور دبی است که از نقاط مختلف دنیا به اینجا آمده اند تا اوقات خوشی را برای تفریح و استراحت در پارک را برای خود به ارمغان بیاورند  .

پارک زعبیل بوسیله اداره پارک ها و فضای سبز شهرداری دبی تامین و اداره می شود. منظره خور از پارک زعبیل بسیار زیبا و بی نظیر است . یکی از دلایل محبوبیت پارک زعبیل ، فضای کافی این پارک جهت برگزاری نمایشگاه ها و مراسم های گوناگون میباشد. این پارک در دسامبر ۲۰۰۵ و در یک مراسم مخصوص بوسیله حمدان بن راشد آل مکتوم افتتاح شد.

امکانات پارک زعبیل دبی

این پارک زیبا دارای حدود ۵۱ هکتار منطقه درخت کاری شده و سر سبز و محیطی خانوادگی برای پیک نیک و تفریح ، جاده مخصوص پیاده روی ، زمین های فوتبال و کریکت ، زمین گلف ، دریاچه ای با امکان قایق سواری و سالن آمفی تئاتر سه بعدی با ۲۰۰۰ صندلی است. برای سرگرمی کودکان امکان کرایه سه چرخه های کوچک نیز فراهم شده است.

تصویری از گردشگران در پارک زعبیل دبیتصویری از گردشگران در پارک زعبیل دبی

یکی از جاذبه های جدید پارک زعبیل ، بنایی شبیه به یک سفینه فضایی به نام Stargate می باشد که در واقع فضایی برای خرید ، یادگیری ، صرف غذا و تفریح محسوب می شود.

فعالیت های پارک زعبیل دبی

پارک زعبیل یکی از بزرگترین پارک های دبی است، و منطقه معروفی برای انجام ورزش ها و لذّت بردن از موسیقی زنده به شمار می رود. این پارک دارای امکانات تفریحی متعدّدی مثل زمین دوی ۴٫۳ کیلومتری در محوّطه پارک، زمین های پیاده روی، زمین BMX، اسکیت بورد، مناطق پیک و نیک و باربیکیو، دریاچه برای قایق رانی، رستوران کنار دریاچه، اسکیت روی یخ، زمین کوچک کریکت و منطقه گلف به همراه انواع بازی ها برای کودکان می باشد. همچنین یک نمایشگاه، نمازخانه، مرکز تناسب اندام و آثار تاریخی زیادی در این پارک موجود می باشد.

تصویری زیبا از پارک زعبیل دبی 

تصویری زیبا از پارک زعبیل دبی

موقعیت مکانی پارک زعبیل دبی

پارک زعبیل بیشتر منطقه الکفاف را پوشش می دهد.در شمال این پارک خیابان شیخ راشد ، در شمال غربی خیابان شیخ خلیفه بن زائد و در جنوب پارک خیابان شیخ زائد قرار گرفته است.

دسترسی به پارک زعبیل دبی

دسترسی به این مکان از خط قرمز مترو دبی و بوسیله ایستگاه الجافلیه در نزدیکی پارک، امکان پذیر می باشد. پارک زعبیل توسّط پل های عابر پیاده به بخش های متعدّدی وصل میشود و به همین دلیل تعداد زیادی درب ورودی در آن وجود دارد.

تصویری از قطارهای بازی در پارک زعبی 

تصویری از قطارهای بازی در پارک زعبیل دبی

آدرس پارک زعبیل دبی

Sheikh Khalifa Bin Zayed Rd | Al Kifaf, Dubai, United Arab Emirates

ساعت بازدید از پارک زعبیل دبی

  • شنبه تا چهارشنبه از ۸ صبح تا ۱۱ شب
  • پنج شنبه و جمعه از ۸ صبح تا ۱۱:۳۰ شب

هزینه ورودی پارک زعبیل دبی

هزینه ورودی پارک برای افراد زیر ۲ سال رایگان و دیگر افراد به ازای هر نفر ۵ درهم میباشد.

منبع:

Dubaifa

Lasttours

معبد تین هو کوالالامپور | معبد چینی های کوالالامپور

معبد تین هو کوالالامپور

در کشور مالزی علی الخصوص کوالالامپور مردمانی با ملیت های مختلف زندگی می کنند که اکثریت آن ها را چینی ها ، مالائی ها و هندی ها تشکیل می دهند لذا برای انجام عبادات این افراد مکان هایی چون معبد تین هو کوالالامپور (Thean Hou Temple) را در نظر گرفته شده است که در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهید شد.معبد تین هو کوالالامپور

معرفی معبد تین هو کوالالامپور

معبد تین هو کوالالامپور (به اینگلیسی: Thean Hou) کوالالامپور یکی از بزرگترین معابد چینی جنوب شرقی آسیا است که در بالای تپه رابسون هیتز در Lorong Bellamy واقع شده است. این معبد متعلق به ساکنین چینی تبار مالزی است ، معبد تین هو با وسعتی بیش از۷۶ هزار متر مربع یکی از بزرگترین معابد چینی موجود در مالزی است.معبد تین هو کوالالامپور

این معبد در سال ۱۹۸۷ تکمیل و در همان سال به طور رسمی افتتاح شده است. این معبد به عنوان یکی از زیباترین جاذبه های توریستی مالزی به شمار می آید که سالانه تعداد زیادی از گردشگران تور مالزی را به سوی خود جذب میکند.

تاریخچه معبد تین هو کوالالامپور

معبد تین هو کوالالامپور بین سالهای ۱۹۸۱ تا ۱۹۸۷ ساخته شد و هزینه آن حدود ۷ میلیون رینگگیت بود.
مجسمه زیبای در معبد تین هو کوالالا

تاریخ نصب الهه ها به شرح زیر است:

  • ۱۶ نوامبر ۱۹۸۵ - تیان هو
  • ۱۹ اکتبر ۱۹۸۶ - گوان یین
  • ۱۶ نوامبر ۱۹۸۶ - شویی وی Sheng Niang
  • معبد رسما در تاریخ ۳ سپتامبر ۱۹۸۹ افتتاح شد.

معماری معبد تین هو کوالالامپور

معبد تین هو که از جاذبه های گردشگری کوالالامپور می باشد دارای تالار هایی چند منظوره با سقف طلایی و ردیف هایی از فانوس های آویخته می باشد. معبد تین هو با عناصر بودیسم، تائوئیسم و کنفوسیسم، یک ساختار بزرگ را تشکیل میدهد و نشان دهنده ترکیبی موفق از تکنیک های مدرن معماری و طراحی معتبر سنتی است که شامل:حیاط معبد تین هو کوالالامپور;

ستون ها، سقف های چشمگیر، حکاکی های حجاری و دکوراسیون های پیچیده است. معماری منحصر بفرد ،معبد را به یک مقصد گردشگری محبوب در کوالالاپور تبدیل کرده است.

معبد تین هو مالزی از دیدنی های کوالالامپور ، به چهار طبقه مختلف تقسیم می شود که عبارتند از :

نمایی زیبا از معبد تین هو کوالالامپ

  • طبقه اول : طبقه اول به طور کامل به غذا و مواد خوراکی اختصاص داده شده است که در این طبقه ، مغازه های کوچک و فروشگاه های مواد غذایی مختلفی برای گردشگرها وجود دارند .
  • طبقه دوم : سالن بزرگی در این طبقه وجود دارد که برای برنامه ها و هدف های مختلف از آن استفاده می شود .
  • طبقه سوم : این طبقه برای اجرای برنامه های رسمی استفاده می شود .
  • طبقه چهارم : این طبقه ، مهمترین بخش معبد تین هوست و بزرگترین سالن عبادت کاهنان و مردم در این طبقه قرار دارد .

سالن دعا معبد تین هو کوالالامپور

سالن دعا خانه ۳ الوار دارد که هر کدام با یک مجسمه خدا یا الهه تزئین شده است. همانطور که به سالن دعا وارد می شوید، محراب سمت راست به گوان یین، الهه رحمت اختصاص داده شده است. تین هو در مرکز قرار دارد در حالیکه شویی وی Sheng Niang (الهه خط ساحلی) در سمت چپ قرار گرفته است.حیاط معبد تین هو کوالالامپور;

در وسط سالن دو جفت اوراکل کیم کیم است که بازدید کننده ها می تواند آن های را مورد استفاده قرار دهند.با وجود تعهد به تیان هو، عبادت گوان یین یک موضوع مکرر در معبد تن هو است.

محتوای خارج از معبد تین هو کوالالامپور

علاوه بر محراب سالن دعا، مجسمه کوچکتری از گوان یین نیز در سمت راست سالن قرار دارد که در میان سنگ ها و آب قرار گرفته است.افراد می تواند در اینجا زانو بزند و نعمت آب را از مجسمه طلب کنند. در خارج از معبد در هنگاه ورود به حیاط، یک مجسمه بزرگتر وجود دارد، به طور مشابه در میان سنگ و آب در حال سقوط است.مجسمه زیبا در معبد تین هو

از دیگر دیدنی های حیاط عبارتند از: بازدید از گیاهان دارویی، گیاهان زیبای چینی، مجسمه هایی با طراحی های منحصر بفرد و همچنین یک بخشی هم برای تماشای لاک پشت در این مکان وجود دارد.شما میتوانید با انتخاب تور مالزی سفر لذت بخشی را برای بازدید از این مکان فراهم بسازید.

فعالیت های فرهنگی و مذهبی در معبد تین هو

فعالیت هایی مانند جشن تولد برای الهه تیان هو، الهه کوان یین و الهه آبشار در تن هو انجام می شود. فعالیت های مذهبی بودایی شامل دعای روز جمعه و روزهای عید است. فعالیت های فرهنگی شامل جشنواره سالانه Mooncake در ماه هشتم ماه و جشن سال نو چینی انجام میشود.جش های مختلف در معبد تین هو

برگزاری ورزشی سنتی چینی و فعالیت های هنرهای رزمی مانند کلاس های چیگونگ، تایی چی و ووشو در معبد تن هو انجام می شود.

اطلاعات معبد تین هو کوالالامپور

  • نام لاتین معبد: Thean Hou Temple Kuala Lumpur
  • تلفن معبد: ۲۲۷۴۷۰۸۸-۳-۶۰+
  • آدرس معبد: ۶۵Persiaran Endah, Off Jalan Syed Putra, 50460 Kuala Lumpur, Malaysia

شما میتوانید با انتخاب تور مالزی وسپس سفر به این کشور از اماکن مذهبی و فرهنگی این کشور بازدید کنید.برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این سفر با همکاران ما در بادساگروپ در تماس باشید.

منبع :ویکی پدیا – بست گشت

اوپلیستسیخه | شهری متفاوت از جنس سنگ

اوپلیستسیخه

شهر سنگی اوپلیستسیخه از مهمترین آثار باستانی و جاذبه توریستی برای گردشگران تور گرجستان محسوب می شود.شاید بهتر باشد قبل از سفر به گرجستان اطلاعاتی را درخصوص قدمت و اهمیت اوپلیستسیخه کسب کنید.

شهر سنگی اوپلیستسیخه در گرجستان

این مکان نام یکی از بزرگترین و قدیمی ترین شهرهای سنگی دنیاست. اوپلیس تسیخه شهری باستانی در گرجستان است که از تراشیده شدن صخره‌ها ایجاد شده این شهر در شهرسال ۲۰۰۷ میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو گنجانده شده است.

 

تصویری از داخل شهر سنگی اوپلیستسیخه

اوپلیس تسیخه ساختارهای مختلفی را از اوایل عصر آهن تا اواخر قرون وسطا شامل می‌شود. همچنین ترکیب غیر معمول سبک‌های مختلف از صخره تراشی آناتولی و فلات ایران و نیز همزیستی معماری مسیحی و غیر مسیحی، این شهر را از دیگر شهرهای سنگی دنیا متمایز می‌سازد.

پیشینه اوپلیستسیخه

قدمت و اهمیت این شهر در نوشته‌های مربوط به قرون وسطی در گرجستان ذکر شده است و نیز پیدایش آن را به اوپْلُسْ نوهٔ کارْتْلُسْ نسبت می‌دهند. در اوایل قرن چهارم میلادی، با رسمیت یافتن دین مسیحیت در گرجستان اهمیت این شهر افول پیدا می‌کند و موقعیت خود را نسبت به مرکز جدید فرهنگ مسیحیت (یعنی متسختا و بعداً تفلیس) از دست می‌دهد. پس از فتح تفلیس به دست مسلمانان در قرن‌های هشتم و نهم میلادی، این شهر به عنوان پایگاه نظامی مجدداً مورد توجه قرار گرفت.

تصویری از گردشگران در شهر سنگی اوپلیستسیخه 

تصویری از گردشگران در شهر سنگی اوپلیستسیخه

سرانجام در قرن چهاردهم میلادی، تاخت و تاز مغول‌ها سرنوشت شهر را تحت تأثیر قرار داد و عملاً شهر متروکه شد و فقط گهگاهی، هنگام تجاوز بیگانگان، این شهر به عنوان پناهگاه موقت مورد استفاده قرار می‌گرفت.

کاربرد اوپلیستسیخه در گذشته

باستان شناسان اوپلیستسیخه را به عنوان یکی از قدیمی ترین شهرهای گرجستان معرفی می‌کنند. از لحاظ استراتژیک این شهر در مرکز قلمرو باستانی کارتلی قرار گرفته است و به عنوان مرکز مهم سیاسی – مذهبی کشور تلقی می‌شده است.

معماری اوپلیستسیخه

تصویری از شهر سنگی اوپلیستسیخه 

تصویری از شهر سنگی اوپلیستسیخه

شهر اوپلیستسیخه به سه بخش شمالی، جنوبی و مرکزی تقسیم می‌شود که منطقه‌ای با وسعت تقریبی ۸ هکتار را در بر می‌گیرد. بخش میانی وسیع تر است و قسمت عمدهٔ ساختارهای صخره تراشی این شهر را در خود جای داده است و از طریق یک گذرگاه و یک تونل به بخش جنوبی متصل می‌شود. گذرگاه‌ها و گاهی پلکان‌ها از طریق خیابان اصلی به ساختارهای مختلف انشعاب پیدا می‌کنند.

اکثر غارها، فاقد تزئینات هستند. هرچند در برخی از ساختارهای بزرگتر، سقف طاق مانند تونل‌ها به شکل کندهٔ درخت با سنگ‌های تراشیده تزئین شده‌اند. همچنین برخی از ساختارهای بزرگ در پشت یا کناره‌های دیوار طاقچه‌هایی دارند که احتمالاً به منظور اهداف تشریفاتی از آن‌ها استفاده می‌کرده‌اند. در رأس این مجتمع یک بنای سنگی با سبک معماری خاص مربوط به قرن‌های نهم و دهم میلادی وجود دارد.

اشیائ کشف شده در این مکان شامل:

اشیائ متعدد دست ساز مربوط به دوره‌های مختلف، شامل جواهرات، طلا، نقره و برنز و نمونه‌هایی از سرامیک سازی و مجسمه‌سازی کشف شده است. هم اکنون این دست سازها در موزهٔ ملی تفلیس نگهداری می‌شوند.

تصویری از گردشگران در شهر سنگی اوپلیستیخهتصویری از گردشگران در شهر سنگی اوپلیستسیخه

حفظ و نگهدارهای انجام شده

چندین بخش از مناطق آسیب پذیر این شهر، به طور کامل در زلزلهٔ ۱۹۲۰ گرجستان ویران شده‌اند. حفظ و بقای این اثر تاریخی هنوز مورد تهدید قرار دارد و به همین منظور صندوق میراث فرهنگی گرجستان (طی پروژه‌ای مشترک بانک جهانی و دولت گرجستان) جهت راه‌اندازی یک برنامهٔ محدود برای حفظ و نگهداری این اثر در سال ۲۰۰۰ پافشاری کرد.

تصویری از داخل شهر سنگی اوپلیستسیخهتصویری از داخل شهر سنگی اوپلیستسیخه

موقعیت مکانی اوپلیستسیخه

این شهر روی یک صخرهٔ بلند و درساحل غربی رودخانهٔ متکواری ساخته شده است. این مکان تقریبا در ۱۰ کیلومتری شرق شهر گوری در استان شیدا کارتلی قرار گرفته است.

منبع :ویکی پدیا

تالاب پرندگان دوکوهک قشم | خانه پرندگان مهاجر

تالاب پرندگان دوکوهک قشم

تالاب پرندگان دوکوهک قشم ؛ تالاب پرندگان دوکوهک قشم در ساحل شمالی جزیره قشم، در استان هرمزگان واقع شده است، این تالاب در واقع ساحلی با بستری گلی میباشد که به هنگام جزر دریا بیش از یک کیلومتر منطقه از آب خارج می‌شود.

تصویری از پرندگان تالاب پرندگان دوکوهک قشم 

تصویری از پرندگان تالاب پرندگان دوکوهک قشم

به دلیل جنس بستر، در بیش‌تر اوقات به ویژه به هنگام طوفانی شدن دریا، آب منطقه گل‌آلود و کدر به نظر می‌رسد. لکه‌هایی از کوه و صخره در کنار ساحل و یا داخل آب وجود دارد. در بالای منطقه جزر و مدی در بخش‌هایی از سواحل رگه‌هایی از بستر شنی وجود دارد.

در واقع پهنه های گلی بعد از جنگل های پرباران استوائی، صخره‌های مرجانی و جنگل های حرا چهارمین زیست گاه حاصلخیزدر دنیا بوده که تولید و بازدهی بالا از ویژه گی های شاخص این زیستگاه است .

اهمیت تالاب پرندگان دوکوهک قشم

به‌واسطه ارزش بالای غذایی تالاب ، این مکان محل ذخیرگاه مناسبی برای انواع آبزیان شیلاتی همانند ماهی و میگو به شمار می‌آید. به‌گونه‌ای که یکی از صیدگاه‌های مهم میگو در خلیج‌فارس، آب‌های ساحلی این منطقه می‌باشد. همچنین یکی از صیدگاه‌های مهم ماهی حلوا سفید در آب‌های این منطقه ‌می‌باشد. این پهنه جزر و مدی گلی بسیار مغذی، زیستگاه بسیار مناسبی برای انواع پرندگان را به‌وجود آورده است.نقشه گوگل از تالاب پرندگان دوکوهک قشم; 

نقشه گوگل از تالاب پرندگان دوکوهک قشم;

با بازدیدی که کلودیاClaudia Eckhartd کارشناس یونسکو و عضو هئت مدیره ژئو پارک برگستراس اُدنوالد آلمان از این مکان داشت از چشم انداز زیبای این منطقه ، تنوع بالای پرندگان و جمعیت آنها بسیار شگفت زده شد و حتی پیشنهاد داد این مکان به ژئوپارک جزیره قشم اضافه شود .

پوشش گیاهی تالاب پرندگان دوکوهک قشم

بیش‌ترین وسعت این پهنه بدون پوشش گیاهی است اما در بخشی‌هایی از سواحل توده‌هایی از درختان حرای دست کاشت به طول ۴ کیلومتر در اطراف دو کوهک به صورت پراکنده مشاهده می‌شود.

گونه های جانوری تالاب پرندگان دوکوهک قشم

بررسی پرندگان آبزی و سرشماری آنها در این مناطق در اغلب زمستان‌ها از دهه ۱۹۷۰ تاکنون توسط پرسنل سازمان محیط زیست صورت پذیرفته است. با این حال شناخت اهمیت بسترهای گلی در طول ساحل شمال شرقی جزیره بین شهر قشم و درگهان اخیرا تنها و توسط دفتر مدیریت محیط زیست منطقه آزاد قشم صورت گرفته است . این محل اخیرا به عنوان منطقه حفاظت شده پرندگان تعیین شده است.

تصویری از پرندگان تالاب پرندگان دوکوهک قشم 

تصویری از پرندگان تالاب پرندگان دوکوهک قشم

به هنگام جزر دریا می‌توان انواع سخت‌پوستان به ویژه خرچنگ‌های ویولون‌زن و همچنین گلخورک‌ها را در این ساحل مشاهده کرد. در بیش‌تر فصول سال انواع پرندگان کنار آبزی به صورت دسته‌هایی متمرکز در تمام خط ساحلی مشاهده می‌شوند. گونه‌های پرندگان غواص بر روی دام‌های ماهیگیری (مشتا)، اطراف درختان حرا و بر روی سطح آب دریا به فراوانی دیده می‌شود.

این پهنه گلی محل زمستان گذر بیش از ۱۲۰ گونه پرنده آبزی و کنار آبزی شامل انواع آبچلیک‌ها، حواصیل‌ها، باکلان‌ها، سلیم‌ها، پا‌شلک‌ها، پرستوهای دریایی، کاکایی‌ها، پرندگان شکاری و غیره به‌ویژه پلیکان خاکستری، فلامینگوی بزرگ و عقاب ماهیگیر می‌باشد.

ورود پرندگان مهاجر به تالاب پرندگان دوکوهک قشم

مدیر حفاظت محیط زیست شهرستان قشم از کوچ شمار زیادی از پرندگان مهاجر از مناطق سردسیر سیبری به تالاب دو کوهک در جزیره قشم خبر داد.

صادق رستمی گفت: ۱۲۰ گونه پرنده آبزی و کنار آبزی شامل انواع سلیم‌ها، حواصیل‌ها، باکلان‌ها، باشلک‌ها، پرستوهای دریایی، کاکائی‌ها وارد تالاب پرندگان دو کوهک در جزیره قشم شدند.تصویری از تالاب پرندگان دوکوهک قشم;تصویری از تالاب پرندگان دوکوهک قشم

وی افزود: پرندگان شکاری بویژه پلیکان‌های خاکستری و فلامینگوهای بزرگ و عقاب ماهیگیر نیز در میان پرندگان مهاجری که وارد تالاب دوکوهک در جزیره قشم شدند نیز دیده می‌شوند.

مدیر حفاظت از محیط‌زیست شهرستان قشم گفت: سواحل شمالی جزیره قشم در منتهی‌الیه شرقی شهر قشم و تا شهر درگهان پهنه مناسبی برای مهاجرت پرندگان در فصل سرمای کشورهای سردسیر است.

به گفته وی، میزان بالای موادمغذی و پایین بودن شدت جریان آب دریا پناهگاه مناسبی را برای زیست پرندگان مهاجر در این منطقه فراهم کرده که همه ساله شمار زیادی از پرندگان مهاجر را در فصل سرما به این منطقه می‌کشاند.

رستمی بیان داشت: وسعت فراوان تالاب قشم و تنوع بی‌مهرگان دریایی در این پهنه در حقیقت سفره غذایی بسیار مهم و باارزشی را برای پرندگان مهاجر ایجاد کرده است.

بهترین زمان برای بازدید از تالاب پرندگان دوکوهک قشم

هوای منطقه در تابستان خیلی گرم و مرطوب است ، بهترین زمان بازدید گردشگران تور قشم از این تالاب فصل‌های پاییز و زمستان است.

آدرس تالاب پرندگان دوکوهک قشم

حدفاصل شرق شهر قشم تا خور واقع بین هلر و شهر درگهان

جشنواره گل لاله استانبول | گل لاله برای هلند است یا ترکیه؟

جشنواره گل لاله استانبول

جشنواره گل لاله استانبول سالانه در ماه آوریل برگزار می شود. جای تعجب نباید باشد که بر خلاف باور عمومی، لاله ها معمولا در ترکیه پرورش و رشد یافته اند. بنابراین، اگر شما در این زمان از سال در استانبول باشید، شخص خوش شانسی هستید.میلیون ها لاله در پارک ها، راه ها، و ترافیک های تونلی استانبول کاشته می شوند. اساسا در هر کجا که زمین باز است در دسترس است. اما بهترین مکان برای تماشای لاله های استانبول کجاست؟تصویری زیبا از گلهای جشنواره گل لاله استانبول

لاله ها در اصل در قسمت آسیایی ترکیه رشد کردند. گرچه لاله ها با هلند ارتباط دارند اما کشت تجاری لاله (از کلمه لاهل فارسی) در امپراتوری عثمانی آغاز شد و به طور گسترده از سال ۱۵۵۴ درست زمانی که امپراطوری عثمانی تصمیم گرفت تا همه جا گل باشد،کشت لاله شروع شد و به همین خاطر به این دوران،دوران طلایی لاله نام دادند.

ارتباط هلند با گل های لاله ترکیه چیست؟

در قرن ۱۶ این گل ها از امپراطوری عثمانی به هلند برده شدند و به سرعت و به طور گشترده ای معروف شدند. Charles de L’Ecluse، نویسنده نخستین کار بزرگ در لاله ها (۱۵۹۲) عمدتا مسئول گسترش پیازهای لاله در سال های پایانی قرن شانزدهم بود.او یک صندلی در دانشکده پزشکی دانشگاه لیدن (هلند) اشغال کرد و باغ آموزشی و شخصی خود که شاکل صدها پیاز لاله بود ساخت.

تصویری زیبا از گل های لاله در کنار اماکن تارخی استانبول 

تصویری زیبا از گل های لاله در کنار اماکن تارخی استانبول

جشنواره گل لاله استانبول در پارک امیرگان


تصویری از پرچم ترکیه بر روی گل های لاله 

تصویری از پرچم ترکیه بر روی گل های لاله

در طول ماه آوریل، شما می توانید گل های بهاری با شکوه را در همه جای استانبول مشاهده کنید. اما برای درمان لعاب واقعی و جشنواره بین المللی استانبول، شما باید به پارگ امیرگان بروید.

این یکی از بزرگترین پارک های عمومی در استانبول است و دارای چندین باغ گل لاله است. پارک امیرگان توسط بسفر در ساریایور واقع شده است، که کمی قبل از پل دوم بسفر واقع شده است.

این پارک همه روزه از ساعت ۷ صبح تا ۲۲٫۳۰ آماده پذیرایی از گردشگران و مسافران تور استانبول است.