WWW.BAHARTOURS.IR

TOUR & TRAVEL

WWW.BAHARTOURS.IR

TOUR & TRAVEL

پارک پیروزی ارمنستان | یادبود مشارکت ارمنستان در جنگ جهانی دوم

پارک پیروزی ارمنستان

حقتاناک زبو سایگی یا پارک پیروزی ارمنستان یک پارک بزرگ واقع در بالای کاسکو در شهر ایروان است. پارک پیروزی در یادبود مشارکت ارمنستان شوروی در جنگ جهانی دوم نامگذاری شد.

هدف اصلی پروژه بازسازی و نوسازی منطقه پارک پیروزی ارمنستان این است که زمین هایی را ایجاد نماید که با قطعنامه های سبک شناسی غنی و موضوعی قرن بیست و یکم برای شهروندان ارمنستان و گردشگران تور ارمنستان از جمله تمام گروه های سنی سازگاری داشته باشد. این همه عناصر تفریحی و سرگرمی را ترکیب می کند.تصویری از برگزاری مراسم در پارک پیروزی ارمنستانتصویری از برگزاری مراسم در پارک پیروزی ارمنستان

 

این پارک یک منطقه وسیع جنگلی با دریاچه مصنوعی، پارک تفریحی، کافه ها، مجسمه مایرو هاستان،موزه و منظره یوروین مرکزی است.

مجسمه فعلی جایگزین یک مجسمه ی شگفت انگیز از یوسف استالین است که به عنوان یادبود پیروزی برای جنگ جهانی دوم ساخته شده بود. مجسمه یک شاهکار از مجسمه ساز سرگئی مرکوف است. پایه توسط معمار رافائل طراحی شده است. رافائل، با درک اینکه اشغال یک پایه می تواند یک افتخار کوتاه مدت باشد، پایه را به شکل یک کلیسای ارمنی طراحی می کند.در مقابل شکل های سمت راست ، شبیه به اجمیادزین و کلیسای سنت هریپسیم قرن هفتم است.

تصویری از سلاح های جنگی در پارک پیروزی ارمنستان 

تصویری از سلاح های جنگی در پارک پیروزی ارمنستان

 

گرگور هاروتونیان، نخست وزیر کمیته مرکزی حزب کمونیست ارمنی و اعضای دولت، در زمان استالین و سلطنت اتحاد جماهیر شوروی، احداث این بنای یادبود را بر عهده داشتند که در تاریخ ۲۹ نوامبر ۱۹۵۰ ساخت آن تکمیل شد.

در سال ۱۹۶۷ مجسمه استالین تخریب شد (دو کارگر در طی این روند کشته شد) و توسط مجسمه مادر ارمنی که توسط آرا هاروتونیان طراحی شده بود جایگزین شد.مجسمه مادرارمنستان شخصیت زن ارمنستان است.تجسم بصری ترین آن یک مجسمه سنگی است که در پارک پیروزی مشرف به شهر ایروان پایتخت ارمنستان است.

مجسمه مادر ارمنستان صلح را با قدرت نشان می دهد. این می تواند بینندگان برخی از شخصیت های برجسته زن در تاریخ ارمنی مانند سس مایرک و دیگران، که سلاح های خود را برای کمک به همسران خود در درگیری با نیروهای ترک و ناحیه های کردی، در نظر گرفتند، به یاد آورد.

همچنین به جایگاه مهم و با ارزش زن در خانواده های ارمنی اشاره میکند. موقعیت استراتژیک آن بر روی یک تپه ای که در یونان قرار دارد به نظر می رسد که او سرپرست سرمایه ارامنه است. نهم ماه می هر سال، هزاران نفر از مردم ارمنستان در کنار مجسمه مادر برای پیروزی در جنگ و به یاد کشته شدگان مراسم برگزار میکنند.

لازم بذکر است که در پارک پیروزی ارمنستان یک شهر بازی وجود دارد که میتوانید از آن لذت ببرید.

امکانات پارک پیروزی ارمنستان

در این پروژه بازسازی و نوسازی توجه ویژه به اجزای مربوط به تاریخ، سنت ها و اسطوره های ارمنستان داده می شود. مسئله اصلی پارک پیروزی جدید این است که آن را با حفظ اجزای اصلی آن ایجاد کند. این پروژه برای ساختن مناطق عمومی و تجاری پارک طراحی شده است.

تصویری از شهر بازی در پارک پیروزی ارمنستانتصویری از شهر بازی در پارک پیروزی ارمنستان

در منطقه تجاری، آمفی تئاتر، زمین بازی کودکان مدرن، سرگرمی ها، باغ جادویی و سازه های سرگرمی منحصر به فرد ساخته خواهد شد.منطقه عمومی، محوطه سازی، مدرنیزاسیون پارک ها و پیاده رو ها را فراهم می کند. Infrustructures پارک طراحی خواهد شد به طوری که ممکن است در تمام فصل ها استفاده شود. بعضی از ویژگی های متمایز پارک پیروزی، استفاده از گرایش های تعاملی یادگیری قرن بیست و یکم خواهد بود. در نتیجه، تمام بازدیدکنندگان پارک قادر به استفاده از سیستم های اطلاعاتی خواهند بود.

امیدواریم که این مطلب در سفر به کشور ارمنستان برای شما مفید واقع شود.

خواهشمنیدم در صورتیکه قصد سفر به کشور ارمنستان و شهر ایروان را دارید،برای رزرو تور زمینی ارمنستان با ما در تماس باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.